Személyes profil vs. céges oldal.


Nagyon sokszor elmondtuk már, hogy ez így nem jó, de még mindig tele van a Facebook Kft, és Bt nevű ismerősökkel.
Minden alkalommal nekiállunk ,és lelkiismeretesen elismételjük a mantrát.
Azonban most egy nagyon jó írást találtunk az online-marketing-akademia oldalán, amit változatlan formában osztunk meg veletek.

„Ahogy nő itthon a Facebook penetrációja és egyre több magánszemély regisztrál az oldalra, egyre több emberben merül fel az igény: “Miért ne regisztrálnám a cégem is az oldalra?”. Igaz is, mindenki erről beszél, ez a jövő: vigyük fel a  cégünket a Facebookra, ott szépen felépítjük a saját kis közösségünket, és akkor az úgy jó lesz. Főleg ha már a konkurencia is fent van, nem szabad lemaradni.

1. lépés: Adjuk meg a vezetéknevet: “Ablak”.
2. lépés: Adjuk meg a keresztnevet: “Kft.”.
3 lépés:  Születési dátumnak írjuk be a cég megalakulásának dátumát.
4. lépés: E-mail címnek pedig írjunk be valami céges e-mail címet.

Pikk-pakk, és azonnal lehet boldog-boldogtalant bejelölni: azaz építeni a saját kis közönségünket. Ilyenkor kapjuk mi a Facebook rendszerüzenetét: “Ablak Kft, ismerősnek jelölt.”

És akkor itt stop.

Lépjünk egy nagyot hátra, kezdjük elölről.

Jogos az igény sokunk részéről, hogy legyen fent a dédelgetett kis cégünk  Facebookon. Nem vitás, van benne erő, van benne lehetőség, vétek nem kipróbálni, mert egy egyre duzzadó közeg számára maradnánk láthatatlanok.

Érthető az is, hogy kellő információ hiányában sokan a fenti – egyébként rossz – megoldást választják a Facebookon való a céges megjelenéshez. Azért érthető, mert az Iwiwen az ilyen jellegű “ismerősökhöz” mindannyian hozzászoktunk, ott sokáig így ment a “céges regisztráció”, ezért sokan gondolják azt hogy ez a helyes megoldás a Facebookon is.

Pedig nem! Jegyezzük meg:

Facebook profil: magánszemélyeknek szól (Neked vagy nekem)
Facebook oldal (ha úgy tetszik rajongói oldal): cégeknek, vállalkozásoknak, márkáknak, híres embereknek (politikus, zenész, színész) való.

Miért nem érdemes összekeverni a Facebook profilt és a Facebook oldalt?

  1. Ingyenes és fizetős online marketing eszközök
    Elsősorban azért mert a fentebb leírt hibás módszerrel teszed fel a céged a Facebookra, rengeteg hasznos dologtól esel el. Olyan remek és jól kitalált marketingeszközökből zárod ki magad, amelyeket ha a Facebookon szeretnél jelen lenni, vétek nem kihasználni.
  2. A szabály, az szabály
    Másodsorban az ilyen jellegű regisztráció ellentétes a Facebook felhasználási szabályzatával. Ha kiderül, azaz  Facebooknak feltűnik, hogy a profil mögött egy cég van, akkor gyorsan kárba vész az eddig befektetett munka (az ismerősök gyűjtése), mert valószínűleg törölni fogják a profilt.
  3. 5000 után megáll az élet?
    Most biztos rettentő távolinak tűnik az 5000 ismerős, de hidd el előbb-utóbb eljön az idő  (lehet hogy 2 év múlva, de lehet hogy pár hónap múlva), amikor eléred ezt a számot, és lehet hogy ekkor szembesülnél a ténnyel: a privát profilnak maximum 5000 ismerőse lehet. És ha ebben a helyzetben vagy, mit csinálsz? Létrehozol egy következő: “Ablak2 Kft” profilt? Érdemes előre gondolkodni! Mi szóltunk! 🙂
  4. Visszaigazolás
    Az ismerős-jelölésnek van egy elég komoly hátránya: a kapcsolat csak akkor jön létre ha visszaigazolják . Azaz, hiába jelölünk be párezer embert, ha azok nem akarnak bennünket visszaigazolni, nem fognak bennünket követni. Ha azonban Facebook oldalunk van, akkor a bennünket bejelölő felhasználók (akik megnyomják a “Tetszik” gombot), azonnal aktív taggá válnak, nincs szükség semmilyen visszaigazolásra.
  5. SEO a Facebookkal
    Keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából is öngól céges Facebook jelenlétet privát profilba zsúfolni. Igenis a céges Facebook oldal nyugodtan lehet a keresőoptimalizálási stratégiád része. A Facebook rajongói oldalakat indexeli, pásztázza a Google keresőrobotja, és egész jó helyezéseket lehet így elérni a keresőkben. A privát profilok viszont teljes egészében ki vannak zárva a keresőkből.
  6. 1 vs. végtelen?
    Ha ez eddig nem volt elég, akkor tegyük fel hogy több iparágban is tevékenykedsz, több célcsoportod is van. Ha a bejegyzés elején leírt hibás módszerrel akarod népszerűsíteni a céged a Facebookon, akkor muszáj lenne annyi különböző e-mail címmel beregisztrálnod, ahány vállalkozást meg szeretnél jeleníteni. Rajongói oldalt viszont akárhányat létrehozhatsz, és egyetlen e-mail címmel tudod menedzselni őket. Nincs semmi kavarodás!

Akkor ennyi tanács után adott a kérdés:

Hogyan kell helyesen regisztrálni a céget a Facebookon?

Pár lépés az egész:

  1. Jelentkezz be a Facebookba a saját privát e-mail címeddel és jelszavaddal.
  2. Katt ide: Facebook Oldal létrehozása
  3. Töltsd ki értelemszerűen  jobb oldali oszlopot (Hivatalos oldal) – Figyelj mert az itt megadott adataidat később nem módosíthatod!
  4. KÉSZ!

Maga a regisztráció ezzel kész, bár ha szeretnél egy profi céges Facebook oldalt akkor még sok munkád lesz vele:

  • megfelelő design kialakítása
  • különböző microsite-okat tartalmazó fülek létrehozása,
  • megrendelési űrlapok, feliratkozási mezők kialakítása,
  • ezek hatékonyságának a pontos mérése,
  • Facebook hirdetések létrehozása, optimalizálása, és a hatékonyság mérése
  • hasznos alkalmazások használata
  • a Facebook oldalad integrálása a weboldaladba,
  • rajongók, követők tömeges gyűjtése és kiszolgálása értékes tartalommal
  • a kommunikációs vonal, a stratégia kialakítása
  • “Tetsztik” gombok elhelyezése
  • stb…stb”

Ha idáig eljutottál, már bizányra érted, hogy mit is kell tenned első lépésben a közösségi sikerekért.
Szóval, hajrá, és előre a kedvelőkért!
Ha valamiben segíthetünk ITT elérhettek minket!