Google algoritmus változások- Mobilgeddon


A „Mobilegeddon” megérkezett. Friss adataink vannak a programban, és ezek már szignifikáns változásokat mutatnak. Habár a Google közleménye szerint a mobil algoritmus lefuttatása eltarthat egy vagy több hétig, már most elkönyvelhetünk néhány nyertest és vesztest. Mikor példákról van szó, az első eredmények (egyelőre) csak előzeteseknek tekinthetőek, de szemmel láthatóan alakulóban van egy trend.

Jó tudni: A mobil láthatóságot egy ún. kulcsteljesítmény mutatóval KPI (Key Performance Indicator) fejezik ki, amelyet abból a célból hoztak létre, hogy mérje a láthatóság különbségeket a mobil és az asztali eszközök közt, azonos mennyiségű keresések alapján. A megfigyelés a domain keresőkben való láthatóságának változására vonatkozik, a legutóbbi két adatot véve alapul. A mobil eszközökre irányuló keresőoptimalizálás a domain forgalmára számottevő hatással van.

 

Mobil nyertesek/vesztesek

A Google szerint a mobil-barát frissítés lefuttatása április 21-én kora reggel kezdődött el globális szinten – és ettől arrafelé a weboldalak rangsorolásakor figyelembe veszik azok mobil-barátságosságát is. A frissítés csak a mobil keresésekre van hatással, az asztalira egyenlőre nem. Azonban nem árt figyelembe venni, hogy a keresések több mint 40%-át valamilyen mobil eszközről végzik. Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy kijelentsük ez a szám a jövőben dinamikusan növekedni fog.How-to-Identify-if-Youre-Ready-for-Googles-Mobile-Search-Update

Mobil-Barát URL-re, és nem domain szintre alapozva

A Google mobil-barát klasszikifációja URL-ről URL-re történik, és nem domain szinten. Mindazonáltal a Google mobil-barát teszt csak a szóban levő domain kezdőlapját veszi figyelembe a kiértékeléskor. Ahhoz, hogy egy érvényes kijelentést tegyünk arról, hogy vajon egy domain optimalizált-e a mobilra, és milyen mértékben, össze kell vetnünk a domain mobil-barát URL-jeinek számát (ha van ilyen) a domain nem mobil-barát URL-számával (ha van ilyen). Csak ezután tudhatsz egy megbízhatóbb következtetést levonni a mobil-barátságosság és az algoritmus közt fennálló hatás kapcsolatról, ha figyelembe veszed a Google Webmestereszközök eredményeit.

Konklúzió:

A Mobilegeddon itt van, lehet, hogy korábban útjára engedték, mint azt jelezték, és az is lehet, hogy nem fejeződött be.

Az Ön weboldalát mennyire érintette a Google mobil algoritmusa? Egyáltalán mobil barát?

mobilgeddon-vesztesei-usa

 

forrás: http://www.kulcsszo.hu/